Dlaczego monitoring douszny jest bardziej efektywny niż korzystanie ze scenicznych monitorów odsłuchowych?
Podczas korzystania z systemu monitoringu dousznego Shure słychać muzykę za pośrednictwem słuchawek dousznych dokładnie w momencie, gdy jest ona grana. W przypadku monitorów scenicznych może pojawić się krótkie opóźnienie w odbiorze muzyki, co może powodować nierówne granie. Monitory sceniczne brzmią dobrze, gdy stoimy w jednym miejscu. Gdy przesuniemy się w prawo lub lewo, natężenie i barwa dźwięków zmieniają się. Gdy korzystamy z monitorowania dousznego, głośność dźwięków oraz ich barwa jest taka sama, niezależnie od naszego miejsca na scenie. Korzystając z monitorów scenicznych przez długi czas narażamy się też na uszkodzenie słuchu. W trakcie korzystania ze słuchawek dousznych Shure następuje znaczące ograniczenie dźwięków otoczenia, dzięki czemu możemy skupić się na precyzyjnej grze.
Jak mogę skonfigurować PSM 200 do pracy w systemie monitorowania dousznego?
Należy podłączyć dwa wejścia liniowe lub mikrofonowe bezpośrednio do transmiksera. Używając jednego przycisku ustawiamy częstotliwość pracy transmiksera, a następnie tę samą ustawiamy w odbiorniku. Podłączamy słuchawki douszne do P2R i określamy właściwy miks korzystając z kontrolerów miksu osobistego, które znajdują się na ścianie przedniej transmiksera. Wszystko gotowe jest już do pracy.
- Wbudowany limiter sygnału audio
- Antena montowana na ścianie przedniej
- Dwa kanały wejściowe mic/line z kontrolą miksu
- Wbudowany limiter sygnału słuchawek
- Kontroler głośności w odbiorniku bodypack
- Obudowa 1/2 formatu rack 19 cali
DANE TECHNICZNE
Radiowa moc wyjściowa: 10 - 30 mW (zależy od uregulowań prawnych w danym kraju)
Zasięg: Maksymalnie do 100 m
Zniekształcenia harmoniczne: 1,5 % typowo
Stosunek sygnał/szum: 80 dB (A) typowo
Tryb odsłuchowy: Mono
Liczba kompatybilnych kanałów w paśmie: 4
Wejścia nadajnika: 2x XLR/6,3 mm combo, poziom mic/line
Wyjścia nadajnika: 2x XLR wyjścia rozdzielone
Opcja przewodowa odbiornika: Tak
Osobista regulacja miksu: W nadajniku
Nadajnik zdalny: Nie
Czas pracy baterii: Tryb przewodowy: 6 h; Tryb bezprzewodowy: 4 h
Pasmo przenoszenia: 30 Hz - 12 kHz
System PSM®200
Zakres częstotliwości transmisji RF: 518-865 MHz (zależy od uregulowań prawnych w danym kraju)
Modulacja: FM +/- 35 kHz Odchylenie (nominalnie)
Zakres temperatur pracy: -7 stopni C do +49 stopni C (+20 stopni F to +120 stopni F)
EP2T TransMixer
Modulacja Limiter: Wewnętrzny limiter wartości szczytowych (>10:1 kompresja z krzywą typu hard knee)
Antena: 1/4 długości fali, półsztywna, montaż PCB
Typ złącza: XLR/1/4-cala combo
Nominalny poziom wejściowy: 25 dBu @ 1/2 głośności (pozycja godziny 12)
Maksymalny poziom wejściowy: 5 dBu @ 1/2 głośności (pozycja godziny 12)
Natężenie prądu: 170 mA maksymalnie
Wymiary: 220 mm x 140 mm x 40 mm (8.6 in. x 5.6 in. x 1.7 in.)
Masa netto: 370 g (13 oz.)
Odbiornik P2R
Efektywność RF: 109 dBm typowo
Próg tłumienia zakłóceń: 102 dBm typowo
Antena: Przymocowana, elastyczna
Złącze wejściowe audio: Typ złącza: 1/4-cala mono
Impedancja: 1 MOhm
Maksymalny poziom wejściowy: LO = +0 dBu; HI = 10 dBu
Charakterystyka częstotliwościowa: 30 Hz do 20 kHz (+/ 3 dB); w zależności od użytych słuchawek dousznych
Zasilanie: 9 V bateria alkaliczna, Duracell® zalecany typ MN1604
Złącze wyjściowe audio: 1/8 cala (3,5 mm)
Minimalna impedancja obciążenia: 8 omów
Masa netto: 100 g (3.52 oz.), bez baterii
Wymiary całkowite: 122 mm x 73 mm x 32 mm (4.809 in. x 2.875 in. x 1.251 in.)
Słuchawki douszne SE112
Charakterystyka częstotliwościowa: 25 Hz – 17,5 kHz
Skuteczność: 108 dB SPL/mW (@ 1kHz)
Impedancja: 16 omów (@ 1kHz)
Złącze wejściowe: 3,5 mm (1/8”)
Kolor: szary
Długość przewodu: 127 cm