EQ
Evans EQ
Drugą najbardziej popularną serią naciągów na bęben basowy, zaraz po linii EMAD jest seria EQ. W porównaniu do grubych i mięsiście brzmiących Emadów i Gmadów z wbudowanymi tłumikami piankowymi seria ta jest skierowana dla tych, którzy potrzebują bardziej uniwersalnego, otwartego brzmienia z większą ilością tonu niż ataku. Znajdziemy tu naciągi jednowarstwowe jak i dwuwarstwowe oraz wersje rezonansowe z specjalnie przygotowanymi otworami na mikrofon lub też wersje standardowe. Charakterystycznym elementem konstrukcji każdego z tych naciągów jest zamontowany po stronie wewnętrznej tłumik z dodatkowej warstwy mylaru, który w zależności od linii EQ1, EQ2, EQ3 czy EQ4 będzie posiadał inną szerokość i różny stopnień tłumienia membrany. Możemy więc w kontrolowany sposób dobrać długość wybrzmienia i domyślny ton naciągu przez wskazanie ilości warstw. Istotnym elementem w wersjach rezonansowych jest również dodanie małych otworów odpowietrzających wokół krawędzi, które regulują prawidłowy przepływ powietrza. Dzięki temu nawet modele bez wyciętego otworu na mikrofon nie dławią brzmienia centrali i nie przyczyniają się do wzrostu ciśnienia, które wpływa na odbijanie się bijaka od strony uderzanej, powodując utrudnienia w grze. Seria EQ charakteryzuję się dużą wytrzymałością i wyśrodkowaną ilością średnich i niskich tonów z delikatną nutą tych wysokich oraz umiarkowanym atakiem i średniej długości wybrzmieniem, które zawsze można skrócić używając np. EQ Pad’a – przyczepianej poduszki do centrali. Seria jest bardzo dobrym wyborem do Jazzu, muzyki Fusion, aplikacji balladowych czy nawet lżejszego Rocka i Popu. Występuję zarówno w wersji Clear i Coated, Calftone oraz Black dla modeli rezonansowych. Produkowana w rozmiarach od 16” do 26”.
Wszystkie naciągi Evansa wykonane są w technologii Level 360, w której dzięki specjalnie poszerzonym i zaokrąglonym krawędziom naciąg precyzyjnie układa się na korpusie bębna. Zapewnia to idealne dopasowanie membrany do krawędzi i zapobiega jej „bujaniu” się na niej, dzięki czemu strojenie jest wyjątkowo łatwe i precyzyjne.
Evans Bass EQ1 Reso Black 20"
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, czarny gładki z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ1 Reso Black 22"
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, czarny gładki z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Clear 18"
dwuwarstwowy naciąg uderzany lub rezonansowy na bęben basowy, przezroczysty z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Clear 20"
dwuwarstwowy naciąg uderzany lub rezonansowy na bęben basowy, przezroczysty z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Clear 22"
dwuwarstwowy naciąg uderzany lub rezonansowy na bęben basowy, przezroczysty z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Clear 24"
dwuwarstwowy naciąg uderzany lub rezonansowy na bęben basowy, przezroczysty z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Clear 26"
dwuwarstwowy naciąg uderzany lub rezonansowy na bęben basowy, przezroczysty z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Coated White 18" bez otworu
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, biały powlekany z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Coated White 18" z otworem
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, z otworem, biały powlekany z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Coated White 20" bez otworu
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, biały powlekany z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Coated White 20" z otworem
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, z otworem, biały powlekany z ringiem Producent: Evans
Evans Bass EQ3 Coated White 22" bez otworu
jednowarstwowy naciąg rezonansowy na bęben basowy, biały powlekany z ringiem Producent: Evans